Compare Group PartnerNet

Compare Group har en portal för alla sina plattformar (NL, BE, FI, DE, SE). I portalen kan du hitta bland annat din statistik, dina uppgifter och fakturor. Här finns en beskrivning om portalens alla funktioner. Åtkomst till portal.

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD

Klicka på ”Har du glömt ditt lösenord?” på inloggningssidan. Ange rätt användarnamn. Har du även glömt ditt användarnamn? Skicka e-post till sales@varusok.se och be om nya inloggningsuppgifter. När du skickar ett e-postmeddelande ber vi dig tillhandahålla följande information: företagsnamn, namn på kontaktperson och e-postadress.
PS! Meddelandet med de nya inloggningsuppgifterna kan hamna i mappen Skräppost.

VAR HITTAR JAG INFORMATION?

När du har loggat in kan du se organisationsnivån och välja butiksnivå. Nedan visas informationen som finns på organisations- och butiksnivå.

Organisation

Här hittar du totala kostnadsbelopp och antal klick. Här kan du även ladda ned och exportera en rapport över unika klick för den valda tidsperioden (högst 31 dagar).

Fakturor: på vänster sida visas fliken Fakturor. Där hittar du alla fakturor och kan även ladda ned dem till företagets egen administration. Du kan även se om fakturorna är betalda eller pågående. Vanligtvis debiteras fakturorna i mitten av varje månad.

Butik

På butiksnivån finns klick och kostnader för varje butik, och här kan du även ansluta till vårt API.

Tabeller: den vänstra tabellen visar antal klick och den högra visar kostnaderna. Under tabellerna visas totalt antal klick, kostnader och genomsnittlig CPC för den valda perioden.

    API

    Var hittar jag API-anslutningen och vad visar den?

    Vårt API är det bästa sättet att mäta resultaten för dina produkter på vår plattform, och det är enkelt att ansluta API:et till dina marknadsföringsverktyg. Du hittar den blåa knappen ”Uppdatera API-token” på butiksnivån. Vad händer när du trycker på den blåa knappen? Vårt API är det bästa sättet att mäta resultaten för dina produkter på vår plattform, och det är enkelt att ansluta API:et till dina marknadsföringsverktyg. Du hittar den blåa knappen ”Uppdatera API-token” på butiksnivån. Vad händer när du trycker på den blåa knappen?

    1. En kort beskrivning visas ovanför en URL. URL:en är din token (en kod).

    2. Spara URL:en på din dator. Klicka inte på ”Uppdatera API-token” igen!

    3. Med den här token får du dagligen en detaljerad rapport över alla klick under de senaste 31 dagarna. Varje rad i rapporten är en klick och visar bland annat produktnamn, kategori, CPC och klickdatum.

    Om token inte längre fungerar, kan du försöka att ladda den igen genom att klicka på ”Uppdatera API-token”. Då får du en ny URL. Kontakta oss om det inte fungerar.